معماری بنام يگانه معمار هستي
|
جزوه درس بارگذاری دکتر زاهدی استاد دانشگاه علم و صنعت شامل مثال ها و تمارین حل شده این جزوه دستنویس جناب محمد مهدی مداح است و در 166 صفحه اسکن شده و به صورت PDF می باشد.
مفهوم بار در مهندسی عمران در اصل به معنای نیروهای وارده بر سازه است. نیروهای وارده بر سازه در مهندسی عمران به گروههای زیر تقسیم میشود: * بار مرده ( Dead Load ) به معنای باری است که در طول زمان ثابت باشد و از زمان احداث سازه روی آن اعمال نیرو کند مثل نیروی ناشی از کف سازی و دیوارهای جانبی در ساختمان. * بار زنده ( Live Load ) باری است که در طول زمان ثابت نباشد و الزاما از زمان احداث سازه روی آن اعمال نیرو نکند مثل نیروی ناشی از تردد افراد و یا نیروی وزن لوازم منزل. * بار برف ( Snow Load ) به نیروهای وارده بر سازه در اثر انباشت برف بر روی آن اطلاق میشود. * بارهای ناشی از اختلاف دما ( Temperature Load ) به نیروهایی که در اثر انبساط و انقباض ناشی از اختلاف دما در سازه بوجود میآید اطلاق میشود. * بارهای ناشی از زلزله ( Earthquake Load ) مشخصا به نیروهای وارده بر سازه در اثر اعمال شتاب از زمین به سازه در خلال زلزله اطلاق میشود. * بارهای ناشی از باد ( Wind Load ) به نیروهای وارده بر سازه در اثر وزش باد به سازه اطلاق میشود. * بارهای ناشی از فشار آب و فشار خاک ( Solid & Liquid Pressure ) به نیروهای وارده بر سازه در اثر فشار جانبی ناشی از آب (مثلا در سدها) یا خاک (مثلا در دیوارهای حائل) اطلاق میشود. بارهای زلزله، باد، فشار جانبی آب، خاک را بارهای جانبی نیز می نامند. با توجه به طبیعت غیر دائمی بارهای زلزله و باد، آنها را بارهای فوق العاده نیز گویند. یک طبقه بندی دیگر نیز بارها را به دو گروه ثابت با زمان و غیر ثابت با زمان یا بارهای دینامیکی و غیر دینامیکی تقسیم کرده است. به معین کردن بارهایی که بر یک سازه وارد می شود بارگذاری می گویند. به بیان دیگر بارگذاری عبارت است از پیدا کردن نیروهای خارجی وارده بر سازه در اثر اعمال یکی از بارهای مهندسی عمران. TROP, a landscape architectural design studio, have sent us images of their work on the Hilton Hotel in Pattaya, Thailand.
ادامه مطلب روکش بتنی Quikrete یک مخلوط خاص از سیمان پورتلند و شن و یک پلیمر معتدل ساز و رنگهای افزودنی است که برای کاهش میزان خسارات مواد تعمیری و بازسازی کردن ظریف و بی عیب و نقص نما به کار می رود. روکش بتنی یک پوشش با دوام و مقاوم که به منظور مقاوم سازی پیاده رو ها و برخی خیابان ها در مقابل عبور و مرور عابرین پیاده و وسایل نقلیه طراحی شده است و راهی مقرون به صرفه برای تعویض بتن های سنگی فرسوده و قدیمی می باشد. هر فردی می تواند به تنهایی از این بتن استفاده کند و در موارد پروژه های عظیم شهری هم می بایست برای این کار با پیمانکاران قرارداد منعقد کرد. موارد استفاده از این بتن ها در راههای اختصاصی و مدخل های ورودی، دالان ها و گذرگاه های سرپوشیده، پیاده روها، حیاط خلوت و گلخانه ها از این روکش بتنی می توان در موارد جزئی و تعمیرات و یا در موارد کلان مانند تک لبه ها و جدول های کناره خیابان ها و یا ساخت پله ها استفاده کرد. زمان خشک شدن روکش کردن با این نوع بتن می بایست 6 ساعت قبل از عبور عابرین پیاده و 24 ساعت قبل از عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری پایان پذیرد. در آب و هوای سرد زمان بیشتری برای این کار لازم است. از نفوذ آب و بارش باران بر روی روکش تا 6 ساعت پس از پایان کار جلوگیری کنید. تنها هنگام بارندگی های ناگهانی روی آن را بپوشانید و در غیر این صورت هیچ نیازی به پوشاندن روی روکش وجود ندارد. ادامه مطلب
Here is the first of three recent projects by Korean architect Minsuk Cho of Mass Studies: the Ann Demeulemeester Shop in the Gangham district of Seoul. ادامه مطلب بیشترین کاربردهای بتن مسلح به الیاف بویژه الیاف فولادی تاکنون در دالها , عرشه پلها , کف سازی فرودگاهها , پارکینگها و محیطهای در معرفی کاویتاسیون و فرسایش بوده است . در پل سازی مهمترین کاربرد ان در سطوحی بوده که در معرض خوردگی و فرسایش قرار دارند . دال های روی بستر در مورد دال هاى روى بستر , نمونه هایی که خوب بررسی شده باشند اندک هستند. اما در جاهایی که دال بتنی مسلح به الیاف فولادی تحت تاثیر عبور و مرور اتوبوسهای سنگین قرار دارد , مشخص شده است که این نوع دال , با ضخامتی در محدود 60 تا 75 درصد دالهاى غیرمسلح , عملکردی مشابه آنها دارند با استفاده از این نوع بتن , پوشش باند فرودگاهها را میتوان به نحو قابل ملامحظه اى ( 20 تا 60 درصد) نازک تر از پوشش های بتنی غیر مسلح مشابه اجرا کرد. خستگی خمشی عامل مهمی است که بر عملکرد کفسازى اثر می گذارد , اطلاعات موجود نشان می دهد که الیاف , مقاومت بتن را در برابر خستگی به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می دهند . ادامه مطلب The winners of the Kaohsiung Port and Cruise Service Center International Competition were announced last Friday with Reiser + Umemoto's concept taking the First Prize. Today, we are very excited to publish the winner of the Second Prize by Hani Rashid & Lise Anne Couture of Asymptote Architecture in collaboration with Kris Yao of Artech Architects.
Click above image to view slideshow Proposed Kaohsiung Marine Gateway Terminal by Asymptote Architecture in collaboration with Artech Architects
Project Description: ادامه مطلب
2.معماری عامل بر سجود است. 3.معماری هنر بیان واقعیت هاست. 4.معماری احساس دوست داشتن زیبایی هاست. 5.معماری موسیقی منجمد لحظه های زندگی ست. 6.معماری بیان دنیای زیستن است. 7.معماری پایه و اساس حفظ محیط زیست است. 8.معماری تکامل ادمیت بر روح و جسم است. 9. معماری آلایش زیر فضاهای زیست محیطی ست. 10.معماری تکرار طبیعت خداست. 11.معماری رابطه ی بین خلق و آفرینش انسان و خداست. 12.معماری الفبای زندگی آدمیست. 13.معماری ریاضی منجمد اعداد در جامعه است. 14.معماری ابزار رابطه بین انسان و طبیعت است . 15.معماری نهایت تکامل وجود است. 16. معماری ابزار ارتباط بین انسان و خداست. 17.معماری آغاز وجود و سر انجام وجود آدمیت است. 18.معماری الگوی سجود در مقابل حق است . 19.معماری بیان تصویر زندگی هاست. 20.معماری آرایش پر اعتبار بشر است. 21. معماری ریتم حرکت بشر در طول زندگی ست. 22.معماری بیان لحظه ها ینو و تکرار لحظه های از پیش مشخص است. 23.معماری آفرینش فضا ،متناسب با انسان و نیازهای اوست. 24.معماری خط حرکت انسانهاست. 25.معماری الگوی ساختار زندگی ست. 26.معماری تکرار لحظه های با خود در خود بودن است.
آب بند چیست و مناسب ترین نوع آن کدام است؟ سال هاست استفاده از آب بند (واتر استاپ) به منظور آب بندی درزهای اجرایی و محل های قطع بتن (Construction Joint) متداول است. امروزه تمامی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته از آب بندهای هیدروفیلیک یا بنتونیتی برای آب بندی درزهای اجرایی استفاده می کنند نه نوع P.V.C آن، زیرا محل ثابت سازی آب بندها در بین آرماتورها می باشد و با گذشت چند سال از عمر سازه و بررسی شرایط آرماتورها و بتن مشاهده می کنیم آرماتورهای طولی و عرضی که در سمت آبگیر سازه قراردارند به واسطه عبور آب از طریق درز سرد موجود بین مقاطع بتن ریزی شده و لوله های موئین ناشی از تبخیر آب بتن، دچار زنگ زدگی شده که در برخی از موارد با انبساط 6 الی 15 درصدی حجم آرماتورها، بتن دچار ترک خوردگی می گردد. این نقصان عاملی جهت تشدید نفوذپذیری و کاهش شدید طول عمر سازه بتنی می باشد. آب بندهای هیدروفیلیک یا بنتونیتی علاوه بر سهولت و سرعت بسیار زیاد در نصب تمامی نواقص فوق الذکر را رفع می کنند.
ادامه مطلب ضعفها و اشکالات اجرایی ساختمانهای فولادی در حال ساخت، سید مهدی زهرائی، استادیار گروه عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدیر بخش مهندسی سازه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، دوره آموزشی، ضعفها واشکالات اجرایی ساختمانهای در حال ساخت.
چکیده مقاله ادامه مطلب در معماری، هر طرح یک سیستم است.” ۱- روش طراحی فرم گرا که برای طراحی بناهایی مثل سینما، تئاتر، موزه، فرهنگسرا و تا حدودی مذهبی می توانیم از چنین سبک و سیاقی استفاده کنیم. ۲- روش طراحی عملکرد گرا که برای طراحی ساختمان هایی مثل بیمارستان، مدرسه ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.
فرم و معنا در آفرینش معماری: آفرینش معماری همواره با دو مقوله اساسی سر و کار داشته است: فرم یا شکل و مفهوم یا معنا. این دو مقوله که به ترتیب جنبه های صوری و معنایی معماری را تشکیل میدهند که از بحث انگیزترین مقولات در طول تاریخ معماری بخصوص معماری معاصر بوده اند.
ادامه مطلب • اثر یخ زدگی بر بتن تازه
بتن در دماهای بسیار پایین مقاومت بسیار کمی کسب می کند تا وقتی میزان اشباع بودن بتن در اثر عمل آبگیری به اندازه کافی کاهش نیافته باشد ، لازم است که بتن تازه در برابر آثار ویرانگر یخ زدگی محافظت شود بتنی که حتی یک بار در سنین اولیه یخ زده باشد در مقایسه با بتنی که یخ نزده باشد در برابر شرایط جوی از مقاومت کمتری برخوردار است و نیز آب بند نخواهد بود. استعداد آسیب پذیری بتنی که در برابر یخ زدن محافظت نشده است ، خیلی بیشتر از بتنی است که در برابر یخ زدن محافظت گشته و در ضمن از مقاومت فشاری کمتری هم برخوردار است. حال هرگاه اقدامات احتیاطی لازم به کار بسته شود می توان بتن ریزی را در سرتاسر ماه های زمستان با اطمینان خاطر انجام داد و با بکار بستن این تمهیدات هیچ کارگاهی تعطیل نخواهد شد. بر اساس استاندارد بین المللی ACI۶۰۳ در کارهای بتنی هوای سرد به هوایی اطلاق می شود که بیش از سه روز متوالی شرایط زیر را داشته باشد: ۱) میانگین دمای هوای شبانه روز کمتر از ۵+ درجه سانتیگراد باشد.(منظور از میانگین دمای هوای شبانه روز ، میانگین حداقل و حداکثر دما در طول ۲۴ ساعت می باشد.) ۲) در نیمی از ساعات شبانه روز دمای هوا از۱۰+ درجه سانتیگراد بالاتر نرود.
ادامه مطلب
Sunwell Muse Kitasando / Takato Tamagami and Tsutomu Hasegawa Stay connected with ArchDaily on Twitter for exclusive previews
Architects: Takato Tamagami Architectural Design and Tsutomu Hasegawa ادامه مطلب هتل های زنجیره ای آتلانتیس شعبه های مختلفی در دنیا داره و نقطه آغازش هم از هتل آتلانتیس باهاماس بوده.
حالا چرا این زنجیره ها همیشه به کشور خشک و بی آب و علف دبی میرسن ولی یک قدم اینورتر نمیاد نمی دونم... در هر صورت شعبه جدید این هتل که در دبی ساخته شده به لحاظ وسعت و امکانات در بین بقیه شعبه ها نظیر نداره.در مورد مکان ساخت هتل باید عرض کنم که در شهررو به پیشرفت دبی ، ۳ تا جزیره مصنوعی به نام Palm( به شکل درخت نخل ) وجود داره که هتل در Palm جمیراه در آخرین نقطه در دل خلیج فارس به سمت ایران بنا شده. هتل آتلانتیس دبی با هزینه یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با مجموع ۱۶۰۰ اتاق و سوییت ساخته شده.قیمت هر شب اقامت در این هتل که بزرگترین هتل خاورمیانه هم هست ، بین ۷۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلار برآورد شده. هتل آتلانتیس که طی مراسمی باشکوه با هزینه ۳۵ میلیون دلاربا تعداد ۲۰۰۰ مهمان ویژه در ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۸ افتتاح شد ، درچارچوب طرح افزایش جذب گردشگر دبی از هفت میلیون نفرکنونی به ده میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ احداث شده.
ادامه مطلب
Architects: Takato Tamagami Architectural Design
ادامه مطلب
طراحی بیمارستان یکی از سخت ترین بخش های طراحی معماران می باشد و اکثر دانشجویان معماری حتی برای پایان نامه هم طراحی بیمارستان را انتخاب نمی کنند چون سنگینی کار طراحی و همچنین زیاد بودن قسمت های آن زمان زیادی را برای طراحی بیمارستان می طلبد. به همین خاطر تصمیم گرفتم فاز مطالعاتی و برنامه فیزیکی طراحی بیمارستان بهمراه نقشه های فاز ۲ و یه سری اطلاعات جامع و لیست کتاب های مربوط به طراحی را برای شما عزیزان آماده کنم تا کسانی که در مطالعات اولیه طراحی بیمارستان به دردسر افتادن بتونن تا حدودی از این اطلاعات استفاده کنن... دیاگرام بیمارستان
برای دریافت فایل بر روی دانلود کلیک کنید تامین پارکینگ برای کلیه واحدهای مسکونی در پهنه سکونت متناسب با اندازه واحد مسکونی الزامیست. بنا بر این : برای واحدهای مسکونی تا ۱۵۰ متر مربع یک واحد پارکینگ مورد نیاز است. برای واحدهای مسکونی بیش از ۱۵۰ متر مربع تا ۲۵۰ متر مربع دو واحد پارکینگ مورد نیاز است. برای واحدهای مسکونی بیش از ۲۵۰ متر مربع سه واحد پارکینگ مورد نیاز است. |
|
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |