معماری بنام يگانه معمار هستي
|
معماری یک ابزار ماورایی است ، معماری یک مفهوم است در یک بستر ، که بوسیله آن اثری به دست توانای معمار هنرمند خلق میشود برای پز دادن ، برای ابراز وجود کردن ، برای قدرت به رخ کشیدن و برای از این قبیل " ترین ها " ، " شکوهمند ترین " ، " عظیم ترین " .... و در نهایت رسیدن به قله پیشرفت علم و تکنولوژی ، چون برای خلق یک اثری که قابلیت های " پز" و " به رخ کشیدن " و" ترین ها " دار شدن را داشته باشد به ابزار و علم و فناوری و تکنولوژی نوین و پول و سرمایه هنگفت نیاز دارد که بایستی مهیا شود و " همه اسباب بزرگی همه آماده شوند". برای همین خاطر است که در خلق یک اثر جاویدان به یک بستر چندین ساله و یک بستر پر پول و یک خواهنده و سفرش دهنده دانا و توانا و ریشه دارنیازاست. تا مثلا مسجد شیخ لطف الله اصفهان شود که تاکنون بیش از چهارصد سال با صلابت و استواری به تمام دنیا فخر میفروشد و ما هنوز با آن " پز " میدهیم.
این ابزار ماورایی دست همه کس نیست ، همه جا نیست ، همه نمیتوانند از آن استفاده کنند . ولی مصنوع ساخت این ابزار ماورایی قابل دیدن برای عموم است ، قابل آه کشیدن و آرزو کردن برای دیگران است ، یک اصل انکار ناپذیر و مشهود قدرت معنوی و هنری جاویدان است ، یک اثر گرانبهاست ، بله یک اثر جاویدان است.
بله معماری یک ابزار ماورایی است ، یک مفهوم است در یک بستر. قدیما در همه جای دنیا اعیان و اشرافی بودند ، اینها از سایر مردم متمایز بودند و درثروتشان و نحوه زندگی کردن و رفتار و منش و خوراک و پوشاک شان ، این وجوه تمایز کاملا مشهود بود و بین اینها رقابت هایی سخت وجود داشت و به قول خودمون چشم و هم چشمی شدیدی با هم داشتند.آنها که از قشر اعیان و اشراف بودند و این رقابت ها را با هم داشتند که کاری نداریم ولی عده ای دیگر بودند که از آن قشر نبودند و میخواستند ادعا کنند که جزو اعیان و اشراف هستند و توانایی و ثروت و زورشان هم نمیرسید ، با انجام یک سری ظاهر سازی مثلا با تهیه وخرید اصل یا بدل بفرض کفش و کلاه و لباس مثل فلان اعیان واشراف ، ادای ظاهری آنها را در می آوردند تا ثابت کنند که مثل اونها هستند.
البته ناگفته نماند رقابت ها میتواند یکی از عوامل پیشرفت و توسعه هم محسوب بشوند حالا متاسفانه حکایت معماری هم اینچنین شده. آتلیه معماری چارچوب در غرب تهران افتتاح شد
کارگاه نرم افزار Photoshop Auto Cat 3DMax V-ray Rhino Revit Sketch up کارگاه اسکیس اسکیس مقدماتی اسکیس پیشرفته پرسپکتیو راندو کروکی کارگاه ماکت سازی ماکت سازی حجمی ماکت اتود مسئول هماهنگی آقای ابراهیمی تلفن:09366692687 آدرس : تهران - خیابان مرزداران - ..........
سیستم تولید انرژی خوشیدی و باد این خانه را بی نیاز از اتصال به شبکه خدمات انرژی می کند.
آیا می خواهید با آسایش حضور در خانه سفر کنید ؟ اگر پاسخ شما مثبت است نگاهی به این خانه چوبی شگفت انگیز بیاندازید.
ProtoHaus یک خانه چوبی با تکیه بر پایداری،عملکرد گرایی و زیبایی شناختی است.در این بنا از مصالح بازیافتی و اصلاح شده استفاده شده و روند ساخت و ساز با نظارت شرکت ساختمانی S. C. Holle و کمک آنها انجام شده است.
ادامه مطلب معاون عمرانی استاندار تهران از ابلاغ بخشنامه جدید به شهرداریها جهت حضور مثلث مالک، مهندس ناظر و نماینده شهرداری هنگام گودبرداریها خبر داد. ادامه مطلب لایحهای که شهرداریتهران دو هفته پیش برای ضابطهمند کردن گودبرداریهای ساختمانی آن را به شورایشهر ارسال کرده بود، دیروز پس از اصلاح در صحن شورا، به تصویب نهایی رسید، اما تعدادی از اعضای شورا نگران آثار منفی ابلاغ این مصوبه، بر رفتار سازندهها به خصوص در بافتفرسوده پایتخت هستند ادامه مطلب انواع اتاقها
اتاق یك نفره : اتاق یك نفره كه سینگل نامیده می شود . دارای یك تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .
اتاق دو نفره : اتاق دو نفره كه دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی كه یك تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است كه دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .
اتاق سه نفره :اتاق سه نفره كه تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تك نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود .
سوئیت Suite: به اتاقی گفته می شود كه قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلكس ) البته می توان در سوئیت یك آشپزخانه كوچك نیز دایر نمود .
آپارتمان Apartment :عبارت است ازیك هال و پذیرایی با یک ، دو و یا سه اتاق خواب كه هر كدام دارای دو تخت است . در صورتی كه دواتاقه باشد، معمولاً یك اتاق ( دبل ) یك تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یك نفره خواهد داشت .هر آپارتمان یك حمام مشترك دارد و یك آشپزخانه كوچك.معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادكافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد. ادامه مطلب «کشور ایران از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و ایرانیان در تمامی نقاط دنیا بعنوان مردمان متمدن و فرهیخته شهره عام و خاص بودهاند. آثار برجای مانده از پیشینیان خود گواه این مدعاست. چنانچه در میان این آثار، نمونههای زیبایی از بناهای سنتی– اسلامی با پشتوانه فرهنگ سه هزار ساله این مرز و بوم و بهرهگیری از آموزهها و اعتقادات مذهبی به چشم میخورد که قلب هر بیننده را مملو از عشق به وصال یار حقیقی و ذهنش را نزدیکتر به عالم معنا مینماید. مساجدی که در این قیاس میگنجد و در اوج هنر واقعی قرار دارند، کم نیستند ولی برخی از آنها به گونهای منحصر به فرد جلب توجه و نظر میکنند. مسجد چوبی که نخستین و تنها مسجد چوبی دنیاست، از همین دیدگاه به عنوان محور و مرکز فعالیتهای مجتمع فرهنگی، سیاحتی، اقامتی دهکده چوبی نیشابور واقع شده است. این مجموعه با وسعت حدود ۱۰هکتار شامل بخشهای مختلفی از جمله موزه، رستوران، فروشگاه، آلاچیق، سوئیت و ازهمه مهمتر مسجدی چوبی است که هر صاحب سلیقهای را مجذوب خود می نماید.
ادامه مطلب
معمار: کسی که معماری میکند.طراح و سازنده ساختمانها است.از معماران مهم و شهره ایرانی میتوان به شیخ بهایی اشاره کرد که وی طراح حمامی بود که تنها با یک شمع گرم میشدکه این شمع از طریق تساعد گازهای زیرزمینی روشن نگه داشته میشد . است که با تکیه بر مضامین علمی و حرکت در مسیرخلاقیت هنری سعی در بهبود شرایط زندگی برای آحاد جامعه دارد و در واقع یک معمار،باید در تمامی زمینههای علمی و هنری خبره باشد تا بتواند اثری در خور توجه از خود بجا بگذارد.
از معماران بزرگ جهان میتوان از: چارز ادوارد ژنرت (لو کوربوزیه)- فرانک لوید رایت- ریچارد مایر - میس ون در روهه - لویی کان - زاها حدید - رنستو پیانو - فوجیتسو ناکاتا و ... نام برد. از معماران برجسته ایرانی میتوان از :هوشنگ سیحون-سیدهادی میرمیران- صارمی- منوچهر مزین- محمدرضا سپهرزاد- بهرام شیردل- فریار جواهریان - ایرج کلانتری و ... نام برد. ادامه مطلب
2.معماری عامل بر سجود است. 3.معماری هنر بیان واقعیت هاست. 4.معماری احساس دوست داشتن زیبایی هاست. 5.معماری موسیقی منجمد لحظه های زندگی ست. 6.معماری بیان دنیای زیستن است. 7.معماری پایه و اساس حفظ محیط زیست است. 8.معماری تکامل ادمیت بر روح و جسم است. 9. معماری آلایش زیر فضاهای زیست محیطی ست. 10.معماری تکرار طبیعت خداست. 11.معماری رابطه ی بین خلق و آفرینش انسان و خداست. 12.معماری الفبای زندگی آدمیست. 13.معماری ریاضی منجمد اعداد در جامعه است. 14.معماری ابزار رابطه بین انسان و طبیعت است . 15.معماری نهایت تکامل وجود است. 16. معماری ابزار ارتباط بین انسان و خداست. 17.معماری آغاز وجود و سر انجام وجود آدمیت است. 18.معماری الگوی سجود در مقابل حق است . 19.معماری بیان تصویر زندگی هاست. 20.معماری آرایش پر اعتبار بشر است. 21. معماری ریتم حرکت بشر در طول زندگی ست. 22.معماری بیان لحظه ها ینو و تکرار لحظه های از پیش مشخص است. 23.معماری آفرینش فضا ،متناسب با انسان و نیازهای اوست. 24.معماری خط حرکت انسانهاست. 25.معماری الگوی ساختار زندگی ست. 26.معماری تکرار لحظه های با خود در خود بودن است.
در معماری، هر طرح یک سیستم است.” ۱- روش طراحی فرم گرا که برای طراحی بناهایی مثل سینما، تئاتر، موزه، فرهنگسرا و تا حدودی مذهبی می توانیم از چنین سبک و سیاقی استفاده کنیم. ۲- روش طراحی عملکرد گرا که برای طراحی ساختمان هایی مثل بیمارستان، مدرسه ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.
فرم و معنا در آفرینش معماری: آفرینش معماری همواره با دو مقوله اساسی سر و کار داشته است: فرم یا شکل و مفهوم یا معنا. این دو مقوله که به ترتیب جنبه های صوری و معنایی معماری را تشکیل میدهند که از بحث انگیزترین مقولات در طول تاریخ معماری بخصوص معماری معاصر بوده اند.
ادامه مطلب نخستین بار یك فیزیكدانان و كارشناس زلزله ایرانی توانست دلیل ارتعاشات منار جنبان اصفهان را با انجام آزمایش های دینامیكی بررسی كند. تعریف: یک معمار ، یک فرد آموزش دیده در برنامه ریزی، طراحی و نظارت بر ساخت و ساز ساختمان است،عملکرد یک معمار که به آن معماری گویند به معنای پیشنهاد یا ارائه خدمات حرفه ای در ارتباط با طراحی و ساخت ساختمان یا گروهی از ساختمان ها ست و یا فضایی در اطراف سایت ساختمان که هدف عمده آن اشغال یا استفاده توسط انسان است.از نظر وازه شناسی واژه معمار از واژه لاتین architectus مشتق شده است که خود آن از واژه arkhitekton اقتباس شده است در واقع معمار، مانند همه افراد دیگر، تخیلاتی دارد ولی با این تفاوت که میتواند این تخیلات خود را به عرصه ظهور برساند. تفاوت معماران نیز در قدرت تخیل، و همچنین توانایی آنان برای تحقق بخشیدن به آن است. معماری علمی است که با تکیه بر مضامین علمی و حرکت در مسیر خلاقیت هنری سعی در بهبود شرایط زندگی برای آحاد جامعه دارد و در واقع یک معمار، باید در تمامی زمینههای علمی و هنری خبره باشد تا بتواند اثری در خور توجه از خود بجا بگذارد. از نظر حرفه ای تصمیمات یک معمار می تواند بر امنیت عمومی تاثیر بگذارد و در نتیجه معمار باید تحت آموزش های تخصصی شامل آموزش پیشرفته و عملی (کار آموزی) برای کسب مجوز تجربه عملی قرار بگیرد.الزامات عملی ، فنی ، و علمی برای تبدیل شدن به یک معمار ، صلاحیت این دادگاه ها متفاوت است.(پایین را ببینید) واژه معمار و معماری نیز در رشته های معماری منظر ، معماری دریایی و اغلب فن آوری اطلاعات (برای مثال یک معمار نرم افزار) ها استفاده می شود. در بسیاری از حوزه های قضایی ، حرفه ای و تجاری جهان استفاده می شود از اصطلاح "معمار ، در خارج از واریانت های مربوط به ریشه لغات ذکر شده ، از نظر قانونی محافظت شده است. معماری یا مهرازی هنر و علم طراحی و بنای ساختمانهاست. معماری به عنوان اجتماعیترین هنر بشری، با فضای اطراف انسان مرتبط است. حضور فضا، شهر از گذشته تا امروز و در آینده، لحظهای از زندگی روزمره آدمیان غایب نبوده و نخواهد بود. شهرها پر از ساختمانهای هستند که با استفاده از هنر و مهارتهای علمی و ریاضی طراحی شدهاند. این مهارتها در ترکیب با هم عناصر زیباییشناسی نامیده میشوند. برگرفته از هنر، علم و ریاضیات مثل کاربرد خط، شکل، فضا، نور و رنگ برای ایجاد یک الگو، ریتم، کنتراست و وحدت در طراحی معماری مورد استفاده قرار میگیرند، این عناصر در کنار هم به معماران اجازه میدهند تا ساختمانهای زیبا و مفید خلق کنند.
ادامه مطلب واژه « معماری » در زبان عربی از ريشه ی « عمر » به معنای عمران و آبادی و آبادانی است و « معمار » ، بسيار آباد کننده . در زبان فارسی برابرهايی گوناگونی برای آن آمده است مانند : ادامه مطلب |
|
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |